Potres

Japonska je poznana kot potresno področje. Tu se namreč stikajo kar tri tektonske ploskve in še leži na ti. “ring of fire” (hudo ime 🙂 ). No več in bolj podrobno bi znali vse to razložiti geologi, lahko si pa na hitro pogledate še tukaj. Skratka, ker je Japonska potresno območje, sem vedela, da se potresom ne bo mogoče izogniti. Po drugi strani, pa ljudje tu živijo s potresi, torej bomo tudi mi. Navodila za med potresom so, mirno počakaj, da mine. A res? Tudi hiše so grajene potresom primerno. Vsako stanovanje pa je opremljeno z zaščitnimi čeladami, ki jih nekateri uporabljajo tudi za na kolo 🙂

Hja, priznam, da sem kar s strahom čakala na prvi potres. Zgodil se je približno tri tedne po prihodu. Res nič pretresljivega, pač majanje sobe in se počutiš kot na gugalnici. Po kakšne pol minute pa guncanje mine in je to to. Ok, to se bomo pa že navadili, sem si mislila… Mhm, itak…tri tedne kasneje, ob pol deseti uri zvečer, pa BUM, tresenje, škrtanje, ropotanje, grozno! Kaj je to!? POTRES! Ta pa ni bil tako nedolžen in trajal je kar kašno minuto. To se zdi med potresom cela večnost. V bistvu obstaneš, ne veš kaj bi, kam bi se dal, jaz sem letela k Zoji, ki je mirno spala, kot da ni nič. Blagor njej 🙂

No potres je minil, v strahu čakaš, če bo se kakšen popotresni sunek in razmišljaš, ali bi šel ven, ali počakal notri s čelado na glavi. Nekateri sosedje so zbegano hodili naokoli, mi smo počakali doma, ker je Zoja spala. Sem pa takoj pogledala na net, na spletno stran Japonske meteorološke agencije. Oni takoj objavijo kje je bil potres, magnitudo, ali je nevarnost cunamija, itd… In glej to, epicenter je bil direktno pod nami, magnituda 5.6. JMA (Japan Meteorological Agency seismic intensity scale) intenziteta pa v Tsukubi 4. Hudo, nazadnje so imeli takšen potres leta 2011 v Tokiu… K sreči ni bilo popotresnih sunkov in nevarnosti cunamija.

Potres
Na sliki vidite, da je bil epicenter v naši bližini. Vir: JMA

Torej, konec dober, vse dobro. Sedaj pa spet čakamo nov potres, za katerega upamo, da bo spet samo rahlo zibanje intenzitete maksimum 2 🙂

PS, na zgornjih linkih si lahko preberete nekaj o JMA lestvici in pogledate stran japonske meteorološke postaje.

 

Oddajte komentar

